E-bike Merida Dominator

Pôvodný bicykel bol zakúpeny pred 25 r. takže myslím že vydržal dosť s minimálnym servisom, tak som sa rozhodol pre mensí update.

Kostra AL, celoodpružený. Predná vidla ROCK SHOX bola v žalostnom stave /ostala využitá na bike pre bežne denné používanie/ tak bolo rozhodnute. Novú som zakúpil SUNTOR XCR82. Tym bolo umožnené domontovať kotúčovu brzdu na predné koleso / zadná vidla nema navarok/. Voľba padla na hydraulicku 160mm. Zadná síce je odpružená ale nespráva sa tak, no z ekonomických dôvodov som to neriešil. Tlmiče sa zohnať nedajú a výmenou kostry by celý update stratil zmysel. To by sa oplatilo zakúpiť nový bicykel. Lanká brzdové, riadiace, bovdeny,gripy,pedále a prehadzovačka SRAM su tiež nové. Presmyk som odmontoval nakoľko bike bude využívať najmladší syn a to by bol problém. Ako motiváciu a povzbudenie do kopcov bicykel dostal do vienka aj elektropohon. V rámci zákona a hlavne bezpečnosti som zvolil 250W do predného kolesa. Z odstupom času viem že je to tá najhoršia varianta a ešte ktomu zkombinovaná s nie najlepšie umiestneným akumulátorom LiFePO4 36V/10Ah nad zadným kolesom. Zadok bicyklu je ťažky, v teréne to tiež nerobí dobrotu,ale pomáha.


Plán:

  • ak doslúži akumulátor , nosič pojde dole a do rámu príde LiPOL bez balanceru. Články sa budú nabíjať nabíjačkou ktorá si cez servisný konektor jednotlivé články ustráži.
  • Ak synátor podrastie, vymením motor za stredový /asi/, alebo zadný HUB
  • Vrátim nazad presmyk /možno/ EDIT 15.06.2015: Presmyk a 3 prevodnik 21z:42z:48z je už zase na svojom mieste. Vyžiadala si to zlá retazová linka.
  • EDIT 15.01.2016: zakúpené nové radenie zadného prehadzovača, nakoľko ten je SRAM4 a radenie bolo "staré" - pôvoné SHIMANO. SRAM ma tah 1:1 a tak kompatibilita nieje najlepšia, aj ked jazdiť sa dalo. Teraz po prehodní na padenie SRAM4 je to úplne bezproblemové.